Výhody digitálního tisku
V roce svého uvedení na trh (1993), zaútočil digitální tisk na polygrafický průmysl. V současné době tvoří asi 13,5% všech tisků a očekává se, že evropské tržby z digitálního tisku v roce 2015 dosáhnou 12.7bl EUR. Digitálnímu tisku lze přičíst řadu výhod, které nabízí zákazníkům.
Polygrafický expert Chris Baker, který pracoval jako viceprezident společnosti HP a Indigo po dobu pěti let, říká:
“Růst digitálního tisku byl řízen marketingem. Společnosti potřebují efektivně komunikovat se svými zákazníky a digitální tisk jim poskytuje způsob, jak to dělat efektivně.”
digitální tisk je zelený - Příroda
Tato metoda tisku nezatěžuje životní prostředí. Na rozdíl od tradičních metod tisku, zde nejsou žádné pre-press fáze mezi digitálními daty a samotným tiskem. Není tedy potřeba filmových desek nebo chemikálií.
digitální tisk je velmi jednoduchý - Rychlost
Digitální tisk nabízí rychlejší dobu odezvy díky své minimální potřebě nastavení. Což zjednodušuje proces tisku, tradiční desky a filmy jsou v tomto případě nadbytečné. V celém procesu tisku je celkově méně fází a také lidí podílejících se na procesu tisku. Digitální data jsou snadno uložitelná a aktualizovatelná, proto jsou změny snadno proveditelné před tiskem, nebo v následující objednávce. Výsledný výrobek je tedy dodán mnohem rychleji přímo k zákazníkovi.
digitální tisk je levný - Cenová výhoda
Další výhodou, kterou nabízí digitální tisk, jsou finanční úspory pro zákazníka. Tradiční tiskařské služby jsou vždy zatíženy minimálním objemem objednávky. Vzhledem ke své pružnosti není digitální tisk zatížen tímto omezením. Což přináší svobodu pro podniky i fyzické osoby tisknout jakékoliv množství, již od jednoho kusu.
“Využití digitálního tisku znamená, že společnosti mohou přizpůsobit své poselství publiku. Je to ekonomické jak ve smyslu času i financí. Firmy mohou produkovat na míru to, co chtějí a kdy to chtějí. Vše je o doručení správné zprávy, správným lidem ve správném čase.” vysvětluje Baker.